About

What we do - in brief.

We combine communication, organisational development and behavioural design. We study how to make people act on their good intentions, and we design solutions and messages which bring about that behaviour.

What is bro?

Communication isn’t orders to be shouted from a meeting room on the tenth floor. It’s a complex phenomenon involving people, who act irrationally and have opinions about everything. It can be extremely annoying, but that's the reality.

At bro, our focal point is always the people who are at the centre of it all. Those who will be affected by the changes and messages that we help our clients create. We achieve the best results when we combine our organisational understanding and communication skills with our insight into human behaviour, which defines and permeates all actions and processes. Every last one! You can read more about our methods on ... well, pretty much anywhere on this website. But a good place to start would be our case studies. [hyperlink]

Title

Lorem

Title

Lorem

Copywriting

Copywriting er tekster, som skaber handling: Likes, delinger, grin og gråd. Og alle virksomheder har brug for at få deres læsere til at handle i tråd med forretningens mål. Det er med principper fra copywriting, vi har skabt Danmarks største kommunikationsblog, som skaber godt 50 procent af vores leads til nye kundeopgaver. Og det er vores ekspertise på feltet, der har tiltrukket teksthungrende kunder siden bros spæde start i forrige årtusinde.

Forandringskommunikation

Forandring handler om at få nogen til at gøre noget andet end det, de plejer at gøre. Og det kræver kendskab til målgruppen. Hvad er målgruppens barrierer og motivationer til at gøre, som I gerne vil have dem til? På den baggrund sammensætter vi en løsning, der får dem til at gøre netop det. Forandringskommunikation er det lange seje træk. For ingen forandringer implementeres med en enkeltstående kampagne eller kommunikationsindsats.

Forandringsledelse

I bro holder vi oplæg, workshops og arbejdsmøder om, hvad både medarbejdere og (forandrings)ledere skal være opmærksomme på, når både de helt store transformationer og de mindre – men mindst ligeså betydningsfulde – forandringer banker på døren. Vi kombinerer indsigter fra psykologiens verden med adfærdsdesign, når vi undersøger, hvordan vi bedst kan flytte mennesker og organisationer fra A til B uden at gøre rejsen unødvendigt utryg.

Indsigter

Indsigter viser, hvorfor mennesker ikke gør, som de siger. Og vil du forstå adfærd, må du møde målgruppen i dens naturlige kontekst. Vi kombinerer etnologi, sociologi og adfærdsøkonomi, til at løse vores kunders udfordringer. Vi laver rene kvalitative feltstudier som fx interviews, observationer og work alongs, men mestrer også tilgange som co-creation, design sprints, photovoices og prototypeudvikling.

Kampagner

Kampagner er en del af bros DNA. Vi hjælper vores kunder med interne og eksterne kampagner, der skal flytte holdninger og adfærd – uanset om det drejer sig om it-sikkerhed, sundhed på arbejdspladsen eller forebyggelse af gæld blandt unge. Vores udgangspunkt er altid adfærdsbaseret. Det betyder, at vi baserer kampagner på kvalificeret feltarbejde og dataanalyse, inden vi folder vores indsigter ud i kreative løsninger og slagkraftige budskaber.

Lederudvikling

Ledere skal i dag være operationelle drivkræfter. De skal være visionære, motiverende og omsorgsfulde vejledere. Og allerhelst skal de kunne mestre flere af rollerne samtidig med sekunders varsel alt efter situationen og den enkelte medarbejder. bro har gennem årene arbejdet med lederudvikling, -kommunikation og –rådgivning. Og vi har udstyret både nye og rutinerede ledere med indsigter og metoder til at løse deres lederudfordringer.

Nudging

Nudging handler om at gå fra gode intentioner til reelle adfærdsændringer ved at give et ’puf’ i retning af smartere og sundere valg. Nudging er modstykket til de mange forandringsforsøg, der beror på tanken om, at mere information er vejen til at skabe forandring: ’Hvis bare de ved det, så gør de det også’. Vi samarbejder med autoriteter inden for nudging og adfærdsdesign for at sikre socialt ansvarlige løsninger, der bliver fulgt helt til dørs.

Strategi

Vi ved, at det er vanskeligt at få strategier til at leve. De er ofte vanskelige at navigere efter, og så virker de uvedkommende for de fleste andre end kommunikationsafdelingen. bros fokus er at gøre strategien relevant for hele organisationen. Vi skræller de overflødige lag væk og skaber en tydelig bro fra det abstrakte til det konkrete. Kun sådan kan vi få medarbejdere til at agere og kommunikere, så de understøtter forretningsstrategien.

Teamudvikling

Teamudvikling er et stort forretningsområde i bro. Vi tager både ledere og medarbejdere igennem et forløb, der matcher deres særlige styrker og udfordringer. Ofte følger vi dem over en længere periode, hvor vi fokuserer på deres indbyrdes interaktion, når vi løbende tester deres samarbejde, kommunikation og forståelse for forskellighed. Men vi holder også enkeltstående workshops, hvor refleksion og forståelse for sig selv og hinanden, er kernen.

Test

Test er det altid en del af vores samlede oplæg til løsningen af vores kunders udfordringer. Det er her, vi finder ud af hvordan det virker i den virkelige verden. Vi spænder helt fra mindre agile testløsninger til store kvantitative test, der undersøger statistisk signifikans. Vi ved, hvor vigtigt det er, at kunne vise den ønskede effekt på jeres målgruppe. Derfor står vi altid klar til at hjælpe jer med at teste inden for jeres budgetramme.

Uddannelse

Vi leverer ikke kun stærkt håndværk inden for kommunikation, organisationsudvikling og adfærdsdesign. Vi træner også andre til selv at tage disciplinerne til næste niveau. Det gælder især på vores specialistuddannelser for de ambitiøse. På bro comm lærer vi dig alt, hvad vi ved om kommunikation. Og på vores adfærdsdesigneruddannelse omsætter vi forskning og videnskabeligt beviste teknikker til målbare adfærdsændringer. Find vores uddannelser her.

But enough about us, tell us about you