Overview
Nogle gange har man brug for et par øjne udefra, der effektivt guider igennem en proces fyldt med svære beslutninger. De kan også bringe et nyt perspektiv på hvordan tidligere erfaringer og adfærd kan nedbrydes og konverteres til ny, konkret handling.
Derfor valgte Region Syddanmarks socialområde at bruge bro som rådgiver, så de kunne forme en ny ambition med værdier baseret på borgers hverdag. Måden man bedst får strategi til handling, er at spørge dem, det handler om. Men hvordan får man fat i dem, og hvordan stiller man de rette spørgsmål?
Vi guidede processen for hvordan data indsamles og illustrerede, hvordan dataene bestemte den efterfølgende proces. Når en organisation er så stor og omfattende med så forskellige målgrupper, var det vigtigt at konkretisere deres værdier. Målet for Region Syddanmark var at sikre mest mulig borgeroplevet livskvalitet. Derfor måtte vi ud til borgerne, så de selv kunne fortælle, hvad den enkelte synes er et indholdsrigt liv.
Region Syddanmarks socialområde søgte hjælp til at facilitere hvordan de rette kerneværdier blev formet, så de repræsenterede borgernes ønsker og satte ambitionen for hele regionens afdelinger. For at gøre dette var bro også i lokalet for at optimere beslutningsprocessen hos Region Syddanmark.