“”Med vores nye brand Kontrafej skaber vi en ærlig og upoleret fortælling om barnets udvikling i skoletiden. Vi hylder den lille eller store forskel, der er at spore – år for år.””


...but also the best, the nicest looking and the most sharp-witted, if we may say so ourselves. And since this is our website, we can say whatever we want. On our blog, we share what we know about the subject areas that we work with on a daily basis. Copywriting, team development, behaviour, strategy and the like. The goal of it all is to help you communicate and work smarter and obtain better results. You can read our blog posts and listen to our podcasts for free. So go ahead, knock yourself out. You can also subscribe to our blog here [hyperlink] – you will receive free e-books and all future blog posts will be delivered straight to your inbox.
Subscribe to our blog. Well over 20,000 readers already subscribe to our blog. But there is room for you, too <3 We will supply you with a steady flow of useful knowledge and inspiration from our experts. All we ask in return is your e-mail address.
Overview
Skolefotoet har år efter år været forbundet med traditioner og faglig stolthed. Vores skoletid er nemlig mindernes tid. Og skolefotoet skal kunne følge tidens rytme og skabe en samlet fortælling om skolebarnet.
Teamet bag det nye brand Kontrafej kontaktede bro
med ønsket om at revitalisere skolefotoet som genre. De ville skabe et nyt premium-brand, der kan løfte skolefotografiet op i en liga for sig - både på portrætstil og på proces. Baseret på adfærdsindsigter fra skoler og forældre udviklede vi Kontrafejs brandplatform, brandnavn, tone of voice, kernefortælling, proces og produktportefølje.
Men hvordan opbygger man et premium-brand på et solidt fundament af indsigter? Og samtidig skaber præference for det nye brand hos både skoler og forældre?
Vi gennemførte et kvalitativt feltstudie, hvor vi undersøgte skoler og forældres behov i forbindelse med skolefotos. De indsigter blev fundamentet for det nye skolefotobrand.
Kontrafej hylder barnets udvikling på en upoleret og autentisk måde. Brandet tager afstand fra posering og retouchering og fejrer barnets naturlige udstråling.
“”Med vores nye brand Kontrafej skaber vi en ærlig og upoleret fortælling om barnets udvikling i skoletiden. Vi hylder den lille eller store forskel, der er at spore – år for år.””