Sådan hjalp vi med at introducere et nyt skolefotobrand i en klasse for sig

Overview

Skolefotoet har år efter år været forbundet med traditioner og faglig stolthed. Vores skoletid er nemlig mindernes tid. Og skolefotoet skal kunne følge tidens rytme og skabe en samlet fortælling om skolebarnet.

Teamet bag det nye brand Kontrafej kontaktede bro med ønsket om at revitalisere skolefotoet som genre. De ville skabe et nyt premium-brand, der kan løfte skolefotografiet op i en liga for sig - både på portrætstil og på proces. Baseret på adfærdsindsigter fra skoler og forældre udviklede vi Kontrafejs brandplatform, brandnavn, tone of voice, kernefortælling, proces og produktportefølje.

Udfordring

Men hvordan opbygger man et premium-brand på et solidt fundament af indsigter? Og samtidig skaber præference for det nye brand hos både skoler og forældre?

Proces

Vi gennemførte et kvalitativt feltstudie, hvor vi undersøgte skoler og forældres behov i forbindelse med skolefotos. De indsigter blev fundamentet for det nye skolefotobrand.

Resultat

Kontrafej hylder barnets udvikling på en upoleret og autentisk måde. Brandet tager afstand fra posering og retouchering og fejrer barnets naturlige udstråling.

”Med vores nye brand Kontrafej skaber vi en ærlig og upoleret fortælling om barnets udvikling i skoletiden. Vi hylder den lille eller store forskel, der er at spore – år for år.”