Tema

Kampagner, der flytter adfærd

Kender du de mennesker, du udsætter din kampagne for?

I bro laver vi kam­pag­n­er, der skal få folk til at gøre noget andet, end de ple­jer: Smide min­dre mad ud. Læse mere lit­ter­atur. Tage still­ing til organ­do­na­tion og pen­sion. Og vi går til kam­pagnedis­ci­plinen med en hånd­fuld kæph­este: nem­lig at den kræver ind­sigt i mål­grup­pen, et kreativt kon­cept, et inspir­erende nar­ra­tiv, godt med data og viden om adfærd­ste­ori. Alt det – og lidt til – kan du læse om i de seks indlæg her på siden.

En god kampagne tager fat i kraven på sit publikum. Får målgruppen til at stoppe op. Måske fordi den er finurligt eksekveret. Måske fordi den rammer lige i hjertet eller hjernen. Men mest af alt, fordi den får modtagerne til at tænke eller handle anderledes, end hvis de ikke var blevet eksponeret for dens budskab.

Louise Helstrup Guldager
Associate Partner

Se profil