
“"bros indsats var en vigtig faktor i at få de fine ord i vores nye tone of voice til for alvor at smitte af på de tekster, vi dagligt skriver og sender ud i æteren."”
Ørsted
…men også den bedste, flotteste og skarpeste, hvis vi selv skal sige det. Og det er jo vores hjemmeside, så vi kan sige, hvad vi vil. Her deler vi ud af vores viden om de discipliner, vi, i bro, arbejder med til dagligt. Tekst, team, adfærd, strategi og den slags. Målet med det hele er at hjælpe dig med at kommunikere og arbejde smartere og med bedre resultater. Det er helt gratis at læse vores indlæg og lytte til vores podcasts. Så du kan klikke rundt lige så tosset, du vil. Du kan også tilmelde dig bloggen – så får du gratis e-bøger og alle kommende indlæg leveret direkte til din indbakke.
Tilmeld dig bloggen. Langt over 30.000 har allerede tilmeldt sig bloggen. Men der er også plads til dig <3 Det koster kun din e-mail, og så kvitterer vi med et fast flow af brugbar viden og inspiration fra vores fageksperter.
Overblik
Flere års turbulens i medierne havde skadet Ørsteds (dengang DONG Energy) forhold til danskerne, der i undersøgelser gav udtryk for ikke længere at vide, hvad Ørsted egentlig stod for. De forbandt dem mest med de områder, der mødte modvind.
Derfor udviklede Ørsted en ny tone of voice, som skulle bringe dem tættere på danskerne og gøre kommunikationen udadtil mindre distanceret. Den nye tone of voice havde derfor ambitioner om at genskabe danskernes tillid til energigiganten.
Men hvordan gør man egentlig det? Hvis det stod til os, så skulle man sætte fokus på at vælge de rigtige historier og at fortælle dem på den mest effektfulde måde.
Vi oversatte derfor principperne fra den nye tone of voice til værktøjer og skrivetips i et workshop-forløb for medarbejderne i Ørsteds fem kommunikationsteams.
For at sikre fokus og motivation udviklede vi i fælleskab deres nye skrivevaner. Vi leverede også et katalog med eksempler, der tjener som opslagsværk og inspiration.
“"bros indsats var en vigtig faktor i at få de fine ord i vores nye tone of voice til for alvor at smitte af på de tekster, vi dagligt skriver og sender ud i æteren."”
Ørsted