#03 Genveje til at skabe tillid hos din kunde eller medarbejder

Print

I denne episode skal du møde Dåseåbneren fra BRO Kommunikation. Det kæle- og tilnavn har et par af vores kunder nemlig tildelt BRO-konsulent Cecilie Rudolph. Med kærlig signatur, forstås.


Årsagen skal findes i Cecilies evne til at skabe tillid. Og det gælder ikke kun tillid til hende, når man står over for hende (hvilket du får at mærke, når du møder hende på vores kommunikationsuddannelse). Nej, det gælder i høj grad også tillid til hinanden i fx teams og blandt medarbejdere - den tillid, der skal til for at skabe udvikling. Det er nemlig den slags opgaver, Cecilie ofte bliver kaldt ud til.


Det kan alt sammen spores tilbage til én enkelt disciplin, siger Cecilie: Samtalen.


Og her handler det ikke om, at du skal pitche dine egne ideer, løse andre folks problemer eller læse deres tanker. Hvis du for alvor vil skabe tillid hos din modpart, skal du derimod sætte din egen agenda på pause.


Svært, men vigtigt.


Cecilie har heldigvis tre genveje, du kan gøre brug af. Og du kan få dem lige her.


Hør programmet her:


 


[powerpress]


 


Hvad får du ud af at lytte til programmet?


På 19 små minutter får du svar på:



  • Hvorfor det kan betale sig at lade din egen agenda falde i baggrunden i samtalen

  • Hvad gynger kan lære dig om anerkendelse

  • Hvad den største kommunikative gave til din modpart er

  • Hvordan du allerbedst kan anerkende din modpart (det er helt simpelt)

  • Hvorfor du skal kende forskel på telling- og asking-spørgsmål – og hvilke spørgsmål, der er de rigtige

  • Hvordan du fremstår mest sympatisk for din kunde eller medarbejder.


Shownotes: Få programmets pointer på én side


Få de vigtigste pointer fra programmet og et par nyttige links ved at klikke her:



Abonner på BRO fm


Find podcasten i iTunes, hvor du også kan abonnere. Eller find den på Stitcher, hvis du bruger Android – og husk, at rigtige venner giver gode anmeldelser :-)