Sådan får du kunderne til selv at ringe

Psst.

Her får du en forretningshemmelighed fra bro.

Denne blog er vores mest effektive måde at få nye kunder på. Alene inden for de sidste 14 dage har vi fået tre nye opgaver hos kunder, der har ringet til os på grund af den interesse, som vores blog har skabt hos dem.

Kunderne ringer selv.

Vi har arbejdet hårdt for at nå hertil, og vi har lavet en del fejl undervejs, som vi har lært af. Men vi kan også fejre, at vi gennem vores blog er i dialog med snart 15.000 abonnenter, der i gennemsnit deler vores indlæg over 300 gange hver uge.

Se mere om vores løsninger inden for content marketing.

Mon du kunne være interesseret i det samme?

Det er noget af en velsignelse, vi har fået af vores læsere. Og nu er vi endelig klar til at missionere.

Derfor er vi på jagt efter et samarbejde med tre nye kunder, som kan se ideen i at styrke sin forretning ved hjælp af en blog – eller kombinationen af en blog og et nyhedsbrev. Tre kunder, der er klar til at tage telefonen, når kunderne ringer.

Og dette indlæg er ét langt argument for, hvorfor du skal ringe til os før de tre andre (hint: Mit nummer står i bunden af indlægget:))

Hvorfor bør min virksomhed have en blog?

Hvor er det godt, du spørger. Jeg har tilfældigvis fem gode grunde til dig lige her.

1. En blog skaber tillid

Den absolut største barriere for at købe noget fra en leverandør er tillid. Med en blog sætter du ord og ansigter på din virksomhed. Og i stedet for enetaler om dine fortræffeligheder bygger du en langtidsholdbar relation op med en anden person ved både at løse deres problemer og underholde dem undervejs.

Og når dit indhold er godt nok, vil du løse problemer for dem hele året og være ’top of mind’, når de træffer en købsbeslutning.

2. En blog skaber autoritet

Hvis du laver det rigtige indhold og præsenterer det lækkert, vil du blive opfattet som en autoritet på dit område. Du taler ikke om, at du er den bedste. Du viser det. Det gør dig langt mere attraktiv at lave forretning med.

Vores succes med vores egen blog har fx betydet, at vi er blevet inviteret til at tale på flere konferencer, hvor vi både har fået udbygget vores netværk og fået nye kunder, der kunne tænke sig at arbejde med bloggen og med os.

3. En blog skaffer nye kunder

En succesfuld blog skaffer dig flere nye kunder, og med bloggen i ryggen vil du allerede være foran på point i mødet med dine potentielle nye kunder i forhold til at starte et salgsmøde fra scratch.

En vigtig årsag til det er, at du kommer til at dominere søgemaskinerne. Google elsker blogs, og hvis du bruger enkle teknikker, vil du opleve en større dominans i søgeresultaterne.

Hos bro har vi aldrig haft specifikt fokus på SEO, men fordi vores indhold på bloggen bliver delt og linket til, rangerer vi overordentlig godt på mange forskellige søgeord, der normalt er stor konkurrence om. Prøv fx at google ’arbejde effektivt’ eller ’personlig gennemslagskraft’.

4. En blog skaber ambassadører

Bloggen har potentiale til at blive et markedsføringsapparat, som du selv sætter i gang, men som andre kører videre for dig.

Hos bro ved vi af skøn erfaring, at en blog skaber ambassadører for dig og dit brand. Når dit indhold er engagerende, så vil folk dele det. På den måde sætter du gang i en positiv spiral, hvor dine ambassadører bidrager til at udbrede kendskabet til dig og din kompetence.

5. En blog fremtidssikrer dine kommunikationskanaler

En blog giver dig din helt egen medieplatform. Fremtidens succesrige virksomheder vil være dem, der har skabt deres egne medieplatforme frem for udelukkende at købe sig ind på andres (tv-reklamer, tryksager, Facebook og Twitter) og være afhængig af deres forretningsbetingelser.

Hvem kan være med, og hvad skal vi lave?

Hos BRO sælger vi viden. Men blog-strategien duer, uanset om du sælger øl, telefoner, skraldespande, medlemskaber, oplevelser, abonnementer eller det, der er inde i dit hoved.

På samme måde er det ikke sikkert, at du primært skal bruge tekst som os. Måske er det mere oplagt, at vi laver videoer, podcasts, webinars, onlinekurser eller noget helt femte. Vi har eksperterne, uanset hvad der giver mening for dig.

Ring eller skriv med det samme – kanalerne er åbne

Vi håber, du kunne være interesseret, for vi elsker arbejdet med vores egen blog, og vi er stolte af resultaterne.

Så ring til os nu, hvis du kunne tænke dig at være en af de tre virksomheder, som vi kommer til at samarbejde med om at skabe en blog, der får kunderne til at ringe af sig selv.

Vi glæder os til at høre fra dig og se, om vi er det rigtige match for hinanden.

Venlig hilsen

bro blog

Telefon: +45 48 24 00 68

Mail: hello@wearebro.dk