COVID-19: Hvordan skaber din virksomhed en bedre oplevelse, når dørene igen er åbne?

Aldrig har der været så mange tomme hæve-sænke-borde rundt om i verden. Aldrig har der været så stille på cafeer og restauranter og så meget rift om kvadratmeterne på skoler og institutioner. COVID-19 har sat sit umiskendelige aftryk på vores liv og hverdag.

Du kunne dreje nøglen om og kaste håndspritten i ringen. Men du kunne også beholde flasken, spritte håndtaget og hænderne grundigt af og bruge anledningen til at skabe en (endnu) bedre oplevelse for din målgruppe og dine medarbejdere.

Vælger du det, er dine fremmeste opgaver at sikre medarbejdertrivsel, takle økonomiske benspænd og navigere i kundernes nye virkelighed.

I bro kan vi hjælpe dig med at:

  • skabe tryghed og trivsel hos medarbejderne
  • styrke din position i markedet
  • sikre, at de fysiske rammer overholder retningslinjerne
  • række ud til dine kunder, og få gang i salget igen.

Fire forretningskritiske områder, som kan vendes til positive tiltag

Vi får flere og flere henvendelser om håndtering af COVID-19. Og problemstillingerne lander oftest i samme kategori – afhængig af, hvilken type virksomhed det drejer sig om.

Derfor har vi identificeret fire forretningskritiske områder, som med en målrettet indsats kan vendes til positive tiltag.

Udnyt COVID-19 til at disrupte markedet og styrke dit brand

Vi kommer til at huske de brands, der både tager ansvar og evner at kommunikere om det under COVID-19.

  • Holder dit brand det, I har lovet under krisen?
  • Vil kunderne tilgive de brands, der ikke kan løfte den opgave, COVID-19 fører med sig?
  • Passer din virksomhed ekstra godt på medarbejdere og kunder i denne tid?

En global krise betyder, at alle brands skal turde tage ansvar. At gå forrest og sætte et aftryk – både under og efter krisen.

Det handler ikke kun om at leve op til sundhedsmyndighedernes anbefalinger. Det handler også om at kommunikere effektivt og autentisk. Og sende et signal om, at I har overskuddet til at gå langt for at imødekomme kunderne – længere end konkurrenterne.

Hvorfor hive fat i os?

Vi rådgiver om, hvordan du bygger et stærkere brand og bliver top of mind hos dine kunder – under og efter COVID-19. Og hvordan viden om adfærd kan understøtte din brandingindsats.

Tag en snak med Carina eller Josefine.

Få trygge og glade medarbejdere med adfærdsanvisende kommunikation

COVID-19 dikterer nye arbejdsgange og kræver en ændring i adfærd. Og medarbejderne forventer, at du som leder tager teten, når dørene bliver åbnet til kontoret igen.

  • Ved den enkelte medarbejder, hvad der skal ske, når døren åbnes igen?
  • Hvordan sikrer du, at du kommunikerer de rigtige ting – på det rette tidspunkt?
  • Hvordan sikrer du fællesskab på arbejdspladsen på trods af fysisk afstand?

De nye retningslinjer kan skabe bekymringer og mistrivsel blandt medarbejderne, og det efterlader en sårbar virksomhed.

For at sikre fremdrift og vækst i virksomheden er der brug for en overordnet strategi for genåbning. Klar og tydelig intern kommunikation på alle kanaler er vigtigere end nogensinde før. Og timing af budskaber er altafgørende.

Hvorfor hive fat i os?

Med udgangspunkt i adfærdsrettet kommunikation hjælper vi dig med at kommunikere om den strategiske kurs og skabe en tryg arbejdsplads, når I åbner igen.

Tag en snak med Nathalie eller Lise.

Bryd de nye retningslinjer ned til konkret adfærd

Pas på dine medarbejdere, når I åbner igen. Hvis du gør det, er du allerede nået langt. De fleste kontorer, kantiner, institutioner etc. er dog ikke designet til COVID-19-compliant adfærd.

  • Hvordan åbner du kantinen for 800 medarbejdere?
  • Hvordan holder man to meters afstand på et storrumskontor?
  • Hvordan får du gæster til at overholde retningslinjerne i jeres lokaler?

Alle virksomheder er forpligtet til at iværksætte foranstaltninger, der kan forebygge smitterisiko. Men det kan være en udfordring at sikre, at den faktiske adfærd afspejler dine og Sundhedsstyrelsens anbefalinger. Og hvis dine medarbejdere bliver syge, bliver presset på de øvrige medarbejdere formentlig større.

Har du allerede gjort alt det, du som leder bør gøre?

Hvis ikke, så kan vi hjælpe med en strategi for, hvordan din virksomhed overholder retningslinjerne – selv når de ændrer sig, og danskerne bliver uforsigtige.

Hvorfor hive fat i os?

Vi hjælper dig med at planlægge genåbningen og implementere nye rutiner og adfærd i hele organisationen.

Tag en snak med Thomas eller Maria.

Udnyt timingen efter COVID-19 til at imødekomme dine kunders nye behov

Kundernes virkelighed har ændret sig, og dørene har været lukkede den seneste tid. Det kan være svært at åbne dem igen.

  • Kan man kommunikere om andet end COVID-19 lige nu? Og i så fald hvordan?
  • Kan du vende de nye retningslinjer til en serviceoplevelse?
  • Kender du kundernes behov og udfordringer?

Det er din chance for at komme et skridt foran dine konkurrenter og samle indsigter om behov og udfordringer ude hos kunderne. Og imødekomme nye behov på en strategisk, kreativ måde.

Med en adfærdsrettet strategi og den rette timing sikrer du, at relationen bevares både under og efter COVID-19. Du kan skubbe gang i salgshjulene igen – og skabe mersalg ved at tænke både salg og service ind i de nye retningslinjer.

Hvorfor hive fat i os?

Vi hjælper dig med at samle indsigter om dine kunder og udvikle en strategi for adfærdsrettet kommunikation som en del af salgsindsatsen.

Tag en snak med Josefine eller Carina.

0 Kommentar


Tilføj en kommentar

Læg en kommentar