#02 Undgå disse begynderfejl, når du vil skabe forandringer
Det er et uofficielt krav til alle i det danske arbejdsliv, at de skal være ’omstillingsparate’. Alle ved det, de fleste hævder at være det, men ret få er det i virkeligheden. Hvordan opstår dette paradoks? Og hvordan får man bugt med det?
Det har Morten Münster tre gode bud på. Han er direktør i The Nudging Company og en af landets førende eksperter i adfærdsdesign. I dette 23 minutter korte program afslører han, hvad der oftest går galt, når man forsøger at ændre andre folks vaner og adfærd. Det drejer sig helt enkelt om:
- noget, du ikke må sige
- noget, du ikke må have
- noget, du alt for ofte glemmer.
Vil du vide, hvad det præcis dækker over, så du ikke begår en af de klassiske begynderfejl?
Her er, hvad du får ud af at lytte til programmet
I løbet af de 23 minutter får du blandt andet:
- afsløret det værste ord, du kan bruge, når du fx vil præsentere en strategi
- opskriften på, hvordan du skal præsentere nye tiltag for notoriske skeptikere
- forklaret ’verdens største bjørnetjeneste’
- indblik i den geniale og helt enkle kundeservice-strategi, de bruger i Tivoli
- klarlagt forbindelsen mellem fødselsdagssange og klar kommunikation
- ét godt råd til alt, hvad du foretager dig i livet (det kommer lige ved 20-minutters-mærket)
- anbefalet en bog skrevet af en af Mortens største helte.
… Det er da et meget godt bytte for den beskedne indsats, det er at lytte til os på din cykeltur til arbejde, i toget hjem fra familiebesøget, eller mens du stryger skjorter. Er det ikke?
Shownotes: Få programmets pointer på én side
Hent pointer og highlights fra programmet i korte bullets – og få en håndfuld links til mere læsning.
Abonner på BRO fm
Find podcasten i iTunes, hvor du også kan abonnere, så du får alle programmer leveret direkte til din mobil. Og smid gerne en håndfuld stjerner efter os med anmeldelses-funktionen :)
Bruger du Android, kan du lytte og abonnere via Stitcher.