I bro arbejder vi praktisk og strategisk med kommunikation og adfærd fra morgen til aften. Derfor er det vores konsulenter, der underviser og drysser teoretiske og praktiske indspark ned over deltagerne på vores uddannelsesforløb.

Målgruppe

Uddannelsen er til dig, der lever af at ændre andre menneskers adfærd, men efterspørger konkrete og videnskabeligt beviste teknikker til at forbedre dine resultater. Vi tænker, at du arbejder med fx ledelse, organisationsudvikling, salg og markedsføring, kampagner eller kommunikation.

Måske overvejer du denne uddannelse, fordi du arbejder med at implementere strategier, men oplever, at det dér med at omsætte strategi til konkret adfærd driller. Måske er du afhængig af at forstå menneskers adfærd, fordi du arbejder med affaldssortering. Eller måske sidder du med en konkret problemstilling, hvor du gerne vil have folk til at bruge et system, en tilgang eller en proces på en bestemt måde.

Vores deltagere på uddannelsen har typisk meget forskellige baggrunde, og der kan derfor stå alt fra leder til affaldsplanlægger, operasanger, konsulent eller forandringsagent på visitkortet. Fælles for dem er, at de søger viden og inspiration til, hvordan man får folk til at ændre adfærd.

Udbytte

Med uddannelsen i adfærdsdesign får du en praktisk anvendelig bouillonterning af 60 års forskning kogt ned til teknikker til at forstå og ændre adfærd.

Uddannelsen tager dig gennem fire moduler, der hver især har til formål at ruste dig til titlen ’adfærdsdesigner’ med alt, hvad det indebærer af teoretisk viden om feltet, forståelse for centrale metoder og praktisk forankring af læringerne. Vores mål er, at du efter uddannelsen kan gå direkte ud og kortlægge ønsket adfærd, foretage kvalificerede adfærdsanalyser, identificere barrierer og implementere mulige nudges og designløsninger.

Moduler

 
Sådan bliver du adfærdsdesigner


Det er ikke os, der har opfundet adfærdsdesign. Vi ved til gengæld en hel del om det - og vi ved, hvordan det skal bruges i praksis. Vi tør også godt stille os op og sige, at der ikke er noget magisk ved adfærdsdesign. Det kræver grundige indsigter, solide metoder og ret hårdt arbejde at få folk til at ændre adfærd.
Det er det, vi gør i bro. Og vi vil også gerne lære dig det.

Få et indblik i uddannelsen i adfærdsdesign og mød vores undervisere i videoen her.

Swipe, scroll eller klik til højre for at se modulerne på uddannelsen i adfærdsdesign →

 
Modul 1

Hvad vil du ha’ – om ønsket adfærd og irrationelle mennesker

I bro kribler vores kroppe for at skabe varige adfærdsændringer. For at hjælpe andre på vej mod netop den adfærd, de søger fra dem selv, deres kunder, kollegaer eller hele organisationen. Og med videnskabeligt underbyggede adfærdsprincipper inden for adfærdsdesign og nudging arbejder vi hver dag med at flytte mennesker.

På modul 1 introducerer vi dig for den adfærdsvidenskab, der ligger til grund for adfærdsdesign. Vi tager afsæt i basal adfærdsteori og udvider perspektivet på de menneskelige begrænsninger, der ofte er benspænd på vejen mod den ønskede adfærd. Og du lærer om vigtige adfærdsprincipper, der kan føre dig uden om dem. Og så arbejder vi med at omsætte vage strategier og målsætninger til konkret ønsket adfærd.

Samtidig tager vi hul på eksempler og cases fra din egen hverdag, hvor adfærdsdesign kan bidrage til at løse udfordringer – aktuelle som hypotetiske. Case-arbejdet skal sikre, at du får adfærdsprincipper og -metoder helt ind under huden, og at uddannelsen har praktisk relevans for dig.

 
Underviser

Niels Holm Jensen

På det første modul bliver du klædt godt på, når du møder Niels, som er konsulent i bro. Han er uddannet cand.psych. og ph.d. og har tidligere forsket og undervist i adfærdsdesign og adfærdspsykologi på Aarhus Universitet. Når Niels ikke underviser, rådgiver han vores kunder i brug af adfærdsdesign og adfærdseksperimenter.

Niels Holm Jensen
Se profil
 
Modul 2

Let røven – find friktionerne, og byd på en løsning

Modul 2 er et praksismodul, der giver dig en grundig indføring i de kvalitative metoder, der skal til for at skabe forandring. På modul 2 vender vi os lidt væk fra adfærdsteorien og kigger i stedet for på, hvordan man undersøger adfærd i praksis. For du skaber ikke langsigtede og varige adfærdsændringer uden at forstå konteksten og de brugere, som du gerne vil påvirke. Det kræver kendskab til forskellige metoder til at indsamle, analysere og kvalificere data.

Du kommer til at stifte bekendtskab med det klassiske feltstudie og en hel masse andre kvalitative metoder, der vil kunne imponere selv en garvet antropolog. På modulet får du også lov til at afprøve dine evner i praksis. De to dage vil bestå af skiftevis introduktion og afprøvning af forskellige metoder. Vekselvirkningen skal sikre, at du kommer hjem fra de to dage med ny viden og nogle førstehåndserfaringer i at undersøge adfærd. Du vil med andre ord være klædt på til at designe og udføre undersøgelser af adfærd på dine egne cases efter dit andet modul.

 
Underviser

Josefine Kirstine Eliasen

På modul 2 møder du vores metodenørd Josefine. Josefine er etnolog og som hendes titel afslører, så handler hendes faglighed mest af alt om at undersøge mennesker og deres handlinger og motiver. Josefines erfaringspalet er især præget af kvalitative metoder. Hun er et af vores sikreste kort, når du skal undervises i klassiske, dybdegående interviews, rendyrkede observationsstudier og også mere kreative metoder som fx brugerrejser og walk-alongs.

Josefine Kirstine Eliasen
Se profil
 
Modul 3

Træning og test – teknikker til test og ned i egen case

Vi er nået til det tredje modul på uddannelsen. Du er allerede bekendt med fundamentet i adfærdsdesign og nudging – og du kender alt til kvalitative metoder. Det er på tide at kigge indad og til de kvantitative metoder.

På modul 3 arbejder du med din indsigt i egne beslutningsmønstre. For evnen til at se sine personlige biases og kognitive fejlslutninger kan være ganske afgørende, når målet er at forstå andre mennesker og vurdere, hvad det kræver at skabe forandring hos dem.

Modulet giver dig samtidig en grundlæggende forståelse for, hvorfor test og kvantitative metoder går hånd i hånd med gode løsninger. Og du lærer, hvordan du udvælger den rigtige test til en given udfordring.

 
Underviser

Anne Gerhardt

Du møder Anne på det tredje modul, som vil være din ene underviser. Hun er seniorkonsulent i bro og ved, hvordan man rykker mennesker fra ligegyldighed til engagement, fra afmagt til ejerskab, fra tøven til handling – bl.a. fordi hun ved, hvordan vi træffer beslutninger. Og så kommer Thomas forbi; Thomas er adfærdsøkonom og vild med tests. Og når han ikke underviser tester han virkeligheden for vores kunder.

Anne Gerhardt
Se profil
 
Modul 4

Fremtidens adfærdsdesign - opsamling og sikring

Trådene skal samles, og din viden skal bundfælde sig: Dét er i fokus på uddannelsens sidste og afsluttende modul, hvor vi ser frem og tilbage på en og samme tid. Vi genbesøger de vigtigste pointer fra uddannelsen, og vi ser på, hvordan du kan bruge indsigterne i dit kommende arbejde som adfærdsdesigner.

Modul 4 præsenterer dig selvfølgelig også for nye læringer. Vi vil jo gerne sikre, at du går fra uddannelsen med værktøjskassen og vidensbanken fyldt til randen.

 
Underviser

Niels Holm Jensen

På fjerde og sidste modul får du igen glæde af Niels, der samler op på alt, du har lært. Han er uddannet cand.psych. og ph.d. og har tidligere forsket og undervist i adfærdsdesign og adfærdspsykologi på Aarhus Universitet. Når Niels ikke underviser, rådgiver han vores kunder i brug af adfærdsdesign og adfærdseksperimenter.

Niels Holm Jensen
Se profil

Testimonials

Du får hamrende dygtige undervisere, der formår at formidle flere års forskning på en nærværende og forståelig facon. Kurset er tilrettelagt med en god balance mellem teori og praksis, og der er masser af cases og mulighed for at bringe egne udfordringer i spil.

Michelle Laviolette
Senior kampagneprojektleder, Rådet for Sikker Trafik

Jeg bruger mine talrige nye og konkrete redskaber til at rekruttere og uddanne alle nye Baristaer på Sjælland. Med små nudges allerede fra første jobsamtale,- kan jeg meget hurtigere og langt mere effektivt motivere og engagere helt unge mennesker til at udleve Baresso-værdierne.

Lasse Due
Cheftræner, Espresso House

Det fedeste er, at uddannelsen provokerer og udfordrer min klassiske kommunikationsopdragelse. Alt er funderet på solide adfærdsundersøgelser, og det tiltaler mig meget, at resultatet af ens nudging-indsats kan måles og vejes. Det kombineret med stjerneundervisere er en fantastisk cocktail.

Ida Olesen
Kommunikationskonsulent, Nordea

Detaljer

Datoer

1. – 2. oktober 2019
Modul 1

5. – 6. november 2019
Modul 2

10. - 11. december 2019
Modul 3

14. januar 2020
Modul 4

Næste hold
Tilmeld dig interesselisten for at få mere information om uddannelsen ↓

Tid

Uddannelsen strækker sig over 7 hele dage. Modul 1-3 over 2 dage fra 9-16 og modul 4 er en dag fra 9-15.

Forberedelse

Ca. 1 time inden første modul. Og ca. 4-5 timer forud for modul 3.

Prisen

Tilmeld dig nu til kun 37.000 kr. (ekskl. moms). Normalpris: 39.000 kr. (ekskl. moms).

Prisen inkluderer: Undervisning, undervisningsmaterialer og fuld forplejning. Eventuel hotelovernatning er ikke inkluderet i prisen.

Lokation

Alle moduler bliver afholdt i København K.

Tilmelding

Kontakt Kristina og fortæl, at du er interesseret. Fang hende på kristina.frohlich@wearebro.dk eller 40 80 51 08.

Din tilmelding er bindende, og betalingen sker før modul 1. Du er dog velkommen til at sende en kollega, hvis du bliver forhindret i at deltage i hele forløbet.