Stillingsopslag: Kommunikationspraktikant med digital forståelse

Hvis du får smilehuller ved tanken om at eksekvere en af branchens mest ambitiøse kommunikationsstrategier og sende indhold ud over rampen til +37.000 følgere, så læs endelig videre.

I bro søger vi en praktikant, der tør at sætte sin kommunikationsfaglighed op på en piedestal. Vi søger en som elsker at planlægge og skabe ’content’, og som kan finde rundt i digitale platforme.

Hvem er du?

Du er formentlig i gang med at uddanne dig i kommunikation på universitetet, handelshøjskolen eller DMJX. Hvad din uddannelsesretning hedder helt præcist, går vi ikke så meget op i, så længe du synes, det er sjovt at skabe indhold til forskellige målgrupper og platforme – og så længe du kan genkende dig selv i et eller flere af disse udsagn:

Du har mod på at udvikle indhold. Og med dét mener vi, at du er klar på at producere kommunikationsmateriale lige fra fængende tekster og blogindlæg til skarpe nyhedsbreve til podcast-øreguf og til engagerende salgs- og brandingindsatser.

Du er velbevandret i det digitale. Du ved at digitale virkemidler er et must i enhver moderne kommunikationsindsats. Derfor er det selvfølgelig en fordel (ikke et krav), hvis du er vant til at arbejde i Mailchimp og på sociale medier – eller hvis du har praktisk erfaring med at arbejde med Google Analytics og SEO.

Du laver detaljerede og skarpe analyser. Du er omhyggelig i dit arbejde, fordi du ved, at en god og brugbar kommunikationsanalyse, kræver det. Dine øjenlåg lukker sig derfor heller ikke langsomt ved udsigten til research og grundigt forarbejde forud for vigtige kundemøder eller -præsentationer. Tværtimod: Du trives i rollen og finder glæde i at overbringe interessante kommunikationsindsigter til dine kollegaer.

Hvad kommer du til at lave?

Du vil primært have din faste gang i vores communication-team – men vil generelt arbejde indgå i projekter på tværs af huset og på tværs af fagområder.

Du kommer blandt andet til at:

udføre omhyggelig research på kunder, projekter og samfundstendenser

skrive fængende tekster, fx i forbindelse med kommunikationsstrategiske kundeprojekter eller til bros egen markedsføring

hjælpe med at producere, publicere og promovere vores podcasts og blogindlæg

planlægge og udvikle bros e-mail marketing, herunder sende kampagnemails til over 17.000 subscribere

udvikle og publicere indhold til vores sociale medier (primært på LinkedIn, Facebook og Instagram)

forberede og bidrage til indhold i præsentationer, undervisning og workshops.

Hvad kan du forvente af praktikantlivet?

Du vil indgå som en del af teamet på lige fod med os andre. Det betyder, at du både får masser af ansvar og kollegial kærlighed.

Du kommer til at få en masse tværfaglig viden. Vi er en flok specialister og generalister med vidt forskellige bagrunde inden for kommunikation, organisationsudvikling og adfærd – og alt det midt imellem. Derfor kan du umuligt tilbringe tid her uden at blive klogere.

Du kommer til at blive en del af bro-familien, hvor vi gør en dyd ud af at holde det sociale samvær ved lige, bl.a. via fredagsbare og en bogklub. Og så behøver du ikke tage madpakke med – vi har en lækker frokostordning.

Et par praktiske detaljer

Praktikken løber umiddelbart fra ultimo august eller primo september 2020 og ca. 4-6 måneder frem. Her er vi rimelig fleksible.

I udgangspunktet er der tale om 37 timer om ugen – men skal du til en forelæsning eller en eksamen, er vi også fleksible her.

Som udgangspunkt bliver du lønnet under praktikken. Men da de forskellige studieordninger også har forskellige regler for løn under praktik, tager vi en snak om det, når vi mødes.

Set fra en tidligere praktikants synspunkt

Hvem er vi?

bro er et tredimensionelt bureau. Man kan ikke se det, når man går ned ad vores gange på Esplanaden. Men vores virksomhed er delt ind i tre områder, der både sammen og hver for sig udvikler vores kunder: bro communication, bro organisation og bro behaviour.

Vores tre dimensioner danner et gigantisk rum fyldt med vidunderlige muligheder og kryptiske problemstillinger, som vi løser ved at kombinere kommunikationstæft med adfærdsdesign. Vi undersøger, hvad der motiverer mennesker til at træffe de rigtige beslutninger – og vi bruger de mest effektive kanaler og budskaber til at få det til at ske. Alt sammen med henblik på at skabe varige forandringer.

Sådan søger du praktikplads hos bro

Send din ansøgning og dit CV til Christina Hendel på christina@wearebro.dk senest den 15.04.2020 klokken 10.00. Vi holder samtaler løbende, så du kan bare sende din ansøgning med det samme.

NB: Under de nuværende sundhedsmæssige omstændigheder holder vi naturligvis samtalerne over Skype. Vi glæder os til at ’møde’ dig.

Psst! Gør os den tjeneste at skrive, hvilken stilling du søger i emnefeltet

Hvis du har spørgsmål til livet som praktikant, kan du også ringe til Christina
på telefon: 22 42 27 96.

Lær os lidt bedre at kende

0 Kommentar


Tilføj en kommentar

Læg en kommentar